torsdag 6 mars 2014

Hos prickdoktorn

Sitter och väntar hos min hudläkare. Dags för den årlig kontroll av alla mina födelsemärken. Blärk! Hatar väntrum, svider i magen och jag får rysningar över rygg och nacke. Alltid lika obehagligt. Och bilderna i huvudet om vad som kan dölja sig i mitt skin. Har det en gång bott något elakt(malingt melanom) där kan det ju komma tillbaka. 

Och befrielsen när jag femton minuter senare svävar några centimeter ovan golvet i korridoren därifrån.
Allt. Ser. Bra.Ut. 
Så. Skönt. 
Livet är mig liksom lite mera kärt numera. Känns skönt att kolla av prickarna varje år. Som att dra en suck av lättnad. Sen är det ju så att upptäcker man elakheterna i god tid är det ju oftast väldigt oproblematiskt. Men hörrni använd solkräm, håll er i skuggan och var rädd om ert (och era barns) skin. 


Och sen firade jag med en sushilunch ihop med Ulrika. Härligt. Nackdelen med att jobba en bit utanför stan är att det inte är så många i närheten att luncha med. Så det gäller att passa på när man ändå är inne i city. Jag gillar att kunna ha lunchdejter med polare. Känns som om det är en fin liten aktivitet som passar extra bra i dessa småbarnsår när man är så bunden till hemmet om kvällarna. 




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...