fredag 14 mars 2014

Föra in en ny vana

35 år ska min kropp bli i år. Den ska hålla för 30 år till med skrivbordsjobb jag har nämligen väldigt svårt att se mig i en yrkesroll där jag inte är skrivbordsbunden majoriteten av arbetstiden. Jag har numera konstant ont i nacken, skuldrorna och axlarna. Jag är värdelös på att sitta rätt. Jag har alla förutsättningar, höj och sänkbart skrivbord, ergonomisk stol, stoor stor skärm. Jag ser bra så jag behöver inte glasögon. Men jag sitter ändå med gamnacke och höga axlar hela tiden om jag inte tänker till, och fastän jag tänker till.

Jag måste börja ta hand om mig. Jag vill ju inte bli sjukpensionär, om det ens skulle vara ett alternativ i vårt land i framtiden. Och nu har jag spanat in vad som kanske inte är en trend, men vad som i alla fall är ett friskhetstecken.

Flera bloggare som kör hemmaträning med Yoga-pass. SuperFifi länkade till massa bra startvideos här om dagen. KattaKvatt la upp en läcker bild på sig själv i en frän Yogapose samt en hyllning till hemmaträning med Yoga. Och jag blir så inspirerad och tänker, kan de så kan jag. Och kanske kanske kan detta vara början på ett farväl (och jag vill aldrig träffa er igen) till mina onda axlar? Tänker inte göra något radikalt, men ett litet stretch/yogapass varje kväll borde jag väl fixa. Man jan tycka det i alla fall. 


3 kommentarer:

Fifi sa...

Klart du kan! Heja!

Fridis sa...

Jag får försöka.

Eleonor sa...

Test

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...