tisdag 25 mars 2014

bebistider

En av mina favoritbilder från vår BB-tid.
En av mammakompisarna från Ebbas gäng har precis fått en till liten underbar plutt. Och delar med sig med fina små nyfödisbilder i sitt instagramflöde. Johanna från samma mammagruppsgäng la i helgen upp den här fina bilden på sin gravidmage. Hanna har precis fått en liten grabb och det är så mysigt att få läsa hur deras liv som en familj på fyra tar form. UnderbaraClara väntar barn och visar fina gravidfoton på sin blogg. Inte utan att en annan blir lite bebislängtig.

Tur man har en egen bildskatt att titta tillbaka på och minnas de där första magiska dagarna, veckorna, månaderna ja året med bebis. För nån bebis var det länge sen vi hade hemma. Igår så lekte Ebba viskande kurrgömma och satt fnissande ihopkrupen under vårt stora täcke när jag kom upp och skulle natta henne. Vart var min stora tjej? Jag skulle ju natta henne, är hon borta? Plötsligt hoppa hela täcket till i ett asskratt och upp for min underbara fnissande unge. Älskar henne så det gör ont ibland.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...