lördag 15 mars 2014

21:46

Hela familjen ligger nerbäddade för natten. Klockan är kvart i tio en lördagskväll. Japp 21:46 och alla (inklusive den övernattande kusinen) sover utom jag, och jag kommer strax sova jag med. Troligen innan klockan slår 22.

Jag tycker på många sätt att livet är som bäst just nu. Att det så att säga har en topp. Men inte peakar det direkt om lördagskvällarna nu för tiden så som det gjorde för ett decennium sedan. Nu peakar det mer klockan 05:42 en fredagsmorgon när ens nyvakna dotter finner den hemkomna mamman i föräldrasängen och skrattande utbrister "mamma alltid komma hem till mig". 

2 kommentarer:

All In Elin sa...

Oj vilken fin liten kommentar/tanke från eran goding. Uttryck för trygghet låter det som!

Frida sa...

Ja det börjar komma små goa meningar nu som tyder på eftertanke. Det här med talet är så kul, som att lära känna en ny dimension i sitt barn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...