onsdag 26 februari 2014

Vardagsmiddagsbjudning

Mysigt att sitta i mormors knä och äta mat.


Ebba talar ofta om sin mormor och morfar. Och deras hund Valle. Att vi ska åka dit. Eller att de ska komma hit. Igår efter att ha lagat massa mat samt lyssnat på lillans babbel om mormor, morfar och Valle kom jag på att vi kunde väl bjuda hit dem lite spontant en vardagskväll. Sagt å gjort.

Så idag plockade de upp Ebba på föris. Jag kom hem precis före dem och började hacka sallad och koka pasta. Sen ramlade hela gänget in. Och med tända ljus på bordet serverades det en riktigt klassisk vardagsmiddag köttfärssås å spagetti. Så himla mysigt. Trevligt att hitta på nått en kväll mitt i veckan. Ebba vart helt vild av glädje efter maten och sprang runt runt och hoppa och stojade och lekte med mormor och morfar så hon blev alldeles rödkindad och svettig.

Det behöver inte va så meckigt att ha gäster. Fram för fler vardagsmiddagsbjudningar! Nån som vill komma på middag hos oss nån annan kväll? Tjoa till bara så fixar jag krubb med levande ljus. Välkomna!

2 kommentarer:

Fifi sa...

Gärna!
Jag känner själv alltid att det känns så stort att bjuda folk på mat,men det behöver det ju faktiskt inte vara!

Frida sa...

Ja va kul! Det får ni gärna göra.

Dessutom extra kul för då får jag testa på att laga nått vegankäk med. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...