tisdag 11 februari 2014

Längtar till solen


Nu är det förvisso ljust både när jag börjar och slutar jobbet om dagarna. men denna årstid behagar mig icke. Har flera vänner och bloggvänner som är ute och reser just nu, eller som precis kommit hem. Själv sitter jag här och är vintervitblekgrön av AVUND.

Tur man har sköan soliga minnen att damma av och njuta av då. För vilken bra vecka vi hade på det där familjehotellet i Side i Turkiet förra våren. Gled i makligt takt mellan poolen, stranden och allinclusivekäket. Mös och pös och hade så sköna dagar. Längtar tills det är dags för nästa sån resa! Ingen resa är bokad nu i vår. Allt krut läggs på brölis. Men sen till hösten. Åh vad vi ska resa iväg då. Ja då minsann blir det resa av!

6 kommentarer:

Fifi sa...

Jag känner nu att den där solveckan verkligen gjorde susen för mig! Fast jag längtar som bara den till våren!

Petra S-H sa...

Tänk vad ni skall njuta sen när ni väl kommer er iväg. =) Det är såå roligt att resa. Jag skulle kunna resa flera gånger om året om vi bara skulle ha råd. Lottovinst, anyone? ;)

Frida sa...

Såg ut som om ni hade det jättemysigt. Man behöver ju solen mest så här års, egentligen så kan tänka mig att det gjorde susen!

Frida sa...

Ja jisses vad vi ska NJUTA!!
Vi har ju kul grejer på tapeten på hemmafronten nu med bröllopet, men jag ÄLSKAR att resa. Det är så härligt att se nått nytt, möta nya länder och jag skulle vilja resa så mycket mer än vad jag har råd med. Tar också gärna en lottovinst :)

Petra S-H sa...

Då bokar vi två lottovinster, en till dig i Sverige och en till mig här i Finland. Så kanske vi möts någonstans ute i världen =)

Frida sa...

Ja vilken bra idé!! Dags att köpa en lott med andra ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...