fredag 14 februari 2014

Kära hjärtanes då!


14 februari. 
Alla hjärtans dag. 
Vet inte riktigt vad jag tycker om denna dag. Brukar ni fira den? 

Jag har nog bara "firat" den de första åren efter att jag och Andreas träffats. Då kändes det romantiskt och fint att (äntligen) ha nån att fira med så då blev det middagar på italiensk restaurang å sånt romantiskt. För under alla år som singel var den här dagen verkligen inte rolig, mest en irriterande påminnelse om att man inte hade hittat kärleken. Och numera rinner firandet ut i sanden, en ask med röda godishjärtan brukar han få av mig som en påminnelse om att han åt upp en hel sån ask själv på en dag vår första alla hjärtans dag. Men nu kör vi godis å snaskfritt fram till bröllopet så sånt blir det inte i år. 

Jag gillar inte riktigt köphysterin och tvånget att fira en viss dag. Men lite motsägelsefullt då jag tycker att tanken med alla hjärtans dag är fin. En dag att hylla kärleken. Det kan verkligen behövas. Men det är ju på nått sätt mer äkta och fint att få höra att man är älskad ofta och när man behöver det. Och att få och ge blommor eller presenter någon helt annan dag, då vardagen är grå, man har sovit illa och haft det stressigt, tråkigt, kämpigt eller roligt, eller när man gjort nått bra. Ja jag tror ni greppar.

Jag har den lyxen att hittat kärleken i en varm och mjuk man som uttrycker sin kärlek till mig i så väl ord som handling ofta, ja faktiskt varje dag. (Är alltid lika tacksam för detta) Och jag hoppas att han och min dotter känner sig lika älskade som jag gör. Så när vi talade om det igår, om vi skulle fira nått idag så sa jag nej, lite vanligt fredagsmys räcker fint för mig. Rosenröda tulpaner står dessutom redan på bordet, de följde med hem från ICA häromdagen Ebba tycker det är kul att få välja färg på blommorna och lägga i sin lilla vagn när vi handlar. Men det är ju fint, en dag att hylla kärleken på. Det är det ju. ALLA hjärtans dag.

Hur gör ni? Firar ni alla hjärtans dag?

2 kommentarer:

Fröken Fisk sa...

Har väl aldrig firat denna dag, varken när man hade någon eller som singel. (om man inte räknar hjärtlsaget då) men en dag för två år sedan var en dag jag blev varm i hjärtat, fick ett kort av mormor. Hon brukade vara duktig på sånt men sedan var det där med minnet och viljan att försöka som försvinner. Så det var ett tag sedan man fått kort på speciella dagar. Så det var kul. Räknar inte med det i år.

Frida sa...

Hjärtslaget va fina grejer, man borde alltid ha stor fest med sina vänner till alla hjärtans dag. Det va bättre med festandet förr ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...