tisdag 7 januari 2014

Hoststugan med febertoppar

Sista dagarna på lovet blev pyjamasdagar. Älskar min blommiga födelsedagspresent, har ni sett så fina pyjamasbrallor? En timme en förmiddag sken solen, åh va ljuvligt! Sen var jag hemma och pysslade om Ebba. Tittat på väldigt mycket tv. 

Slagits av hur svårt det är att känna hur mycket feber hon har. "Nä men hon är nog lite varm nu?" Kanske har hon feber. Jo tjena 39,0! Nästa dag samma igen 39,4! Slagits av hur snabbt Alvedon kickar in, tänk starta om en dator som hängt sig. Otroligt att nån som 15 min tidigare grät och var som en trasa i ens famn plötsligt dansar på soffbordet. Japp sant! Sånna är vi. Slagits över hur länge sen det var jag satt och hade henne sovandes i min famn. Bebistiden är förbi sen länge. Och så mös jag lite över allt gosande. I måndags var vi hemma alla tre, kikade knappt utanför dörren, men fick städat ut julen, och skurat hela huset.

Idag var det skiftbyte i sjukstugan, tillbaka till jobbet för mig och Andreas VABa. Tyvärr verkar det som att Ebbas hosta hittat till mig nu. Jäklans förkylningar!

2 kommentarer:

Fifi sa...

Ja,dessa alvedonkickar! Minns när E har fått alvedon på kvällen och det har blivit hopp och skutt och tjöt istället för sömn...

Ulrika sa...

Angående det där med att känna om de har feber eller ej så fick vi ett toppenbra "husmorstips" för ett tag sen av en vän till Fredriks föräldrar. Stäng ditt öga och lägg ögat med det stängda ögonlocket mot barnets panna. Känns pannan varm mot ögonlocket har barnet oftast feber. Känns inte pannan varm mot ögonlocket så är barnet feberfritt. Vi har testat tesen många gånger och det stämmer nästan jämt. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...