söndag 12 januari 2014

Hepp! Dagens tv-tips



Jag älskar TV-serier. Och jag älskar att kolla på den TV jag vill se, när jag själv VILL se den. Jag tycker att den som producerar musik, film, tv mm ska få pengar för sitt jobb, därför älskar jag Spotify, ViaPlay, Netflix och liknande genialiska lösningar där man betalar en abonemangsavgift och sen fritt från stream hur mycket man vill. Alla glada. Och det är så befriande nu när tekniken äntligen är ikapp mina behov.

Vi köpte en Apple-TV och iPad i julas, kanske sist på jorden, men alltså vilken grej! Jag älskar vår AppleTV (eller hum det är Andreas, han fick den ju i julklappa av mig...)! Jag slår på valfri iPhone/iPad, öppnar en app och streamar via AirPlay:ar över TV-program till vår TV. Så jäkla lätt. Så himla enkelt. Så fantastiskt smidigt. Ingen olaglig nedladdning. Inga sladdar. Bara bra TV lagligt och lätt. Och precis det jag vill se när det passar mig, hejdå tragiska dokusåpor som Ensam mamma söker, Hollywoodfruar, Bonde söker fru osv som jag häckat framför för att inte tala om kassa filmer man redan sett 100 gånger om. Ja detta kan efter iPod och sedan iPhone är nog teknikpryttel nummer tre i ordningen som är den bästa jag skaffat.

Men den som vill kolla på TV ska inte bli besviken.

Tamdamtamtaaadaaa!!

Min (genom tiderna) TV-seriernas TOP 25.
  1. Sex and the City - *
  2. Greys Anatomy - (*)
  3. Six Feet Under - *
  4. Band of Brothers - *
  5. Desperate Housewives - *
  6. Lost  - S
  7. Prison Break - *
  8. Game of Thrones - (*)
  9. How I Met Your Mother  - (*)
  10. Sons of Anarchy - S
  11. Friends - *
  12. Big Bang Theory- (*)
  13. The 4400 - S
  14. Twin Peaks - *
  15. Criminal Minds - (*)
  16. V - *
  17. Dexter - S
  18. Seinfelt - *
  19. ArkivX - *
  20. Thru Blood - S
  21. Bones - S
  22. The O.C. - *
  23. Lilla Huset på Prärien - *
  24. Beverly Hills 90210 - *
  25. Heros - S
* = Sett alla avsnitt, serien nedlagd
(*) = Sett alla avsnitt som visats än så länge, serien pågår än.
S = Serien var grym först, sen tappa den mig som tittare av nån orsak. Oftast pga inte serien inte är nått vidare bra längre.

3 kommentarer:

Maria sa...

Åh vilken lista! *antecknar*

Frida sa...

Åh va kul om nån blev inspirerad :)

Berndtsson/Lundström sa...

Du MÅSTE titta igenom Hpuse of Cards (på Netflix). Politik, fula maktspel och en Kevin Spacey i sitt esse (som alltid). Nummer två som du MÅSTE titta igenom är Hemlock Grove (också Netflix). Varulvar, snygga miljöer och läskiga typer. Har du inte Netflix är det värt det bara för dessa två.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...