lördag 4 januari 2014

Feberstuga

På torsdagskvällen vaknade Ebbis och hade feber, ledsen och glödhet. Så planerna för sista dagarna av jullovet ställdes in. Andreas jobbar denna helg så jag har myst hemma med skruttan. Pysslat om henne, bjudit på loppila(bubbelvatten) med sugrör, stekt pannkakor i form av hjärtan och katter för att locka henne att äta, kollat på Bamse på repeat, spelat på iPaden, läst sagor och sjungit sånger. Och burit, närhetsbehov på max, stått och lagat mat med tvååring på höften. Efter två hemmadagar känns det lite som att vara föräldraledig igen. 

På kvällen idag tog jag en powerwalk där jag sprang sista kilometern. Nöjd med att jag faktiskt tog mig ut, i mörkret. Ebbas status just nu är lätt feber, hosta och snor. Hoppas hon kryar på sig till tisdag, hade känts lite trist att börja jobbåret med att VABa. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...