onsdag 18 december 2013

Den trötta familjen


Nu stundar två arbetsdagar, en dagisdag respektive tre arbetsdagar för envar av oss smultron, sen är hela familjen hemma och ledig året ut. Guyuu va sköööönt de ska bliiii!! Märks att vi alla tre är trötta och behov av lite jullov. Mycket gnäll just nu, sega gäspiga morgnar och lite energi rent allmänt. Två kvällar i rad har jag och Eb kurat ihop oss under filt i soffan och så har hon fått somna i min famn, nära nära.  Så mysigt. Varför kämpa emot och genomföra det vanliga rutinerade nattandet när detta funkar enklare och snabbare liksom? 

I julhelgen står hemmavistelse som prioriterad huvudsyssla. Min plan är umgås, pyssla, leka och mysa med mitt lilla gryn och hela dagarna, resten av tiden vill jag spendera framför TVn, knäcka nötter, äta choklad och kolla nån tv-serie eller två. Tips på vilken mottages gärna. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...