måndag 2 december 2013

6 - S e x

Antal personer som senaste veckan frågat mig om det inte är dags för oss att skaffa en tvåa snart - 6 - S-E-X. Allt ifrån frågande till uppmanden till undrande till nyfikna vid fikabord, på möte, av stolsgranne på flyget, vid middagsbord, vid julfest osv... Ja jag säger då det - IGEN - sen när blev familjeplanering nått man avhandlade på fikarasten i offentligenheten?

Okej, det är väl ingen världshemlis att vi nån gång i framtiden drömmer om ett syskon.
Men när det är dags för det, ja det är väl upp till oss. Just nu står ju bröllis på tapeten å jag vill baskemig kunna dricka skumpa när jag gifter mig, så de så! Dessutom är det rätt mysigt att kunna fokusera 100% på sin lilla gulltott.

Nu kanske inte de som frågat hör till dem som läser bloggar av mammakarraktär, men den som vill kan läsa om nyföddingar hos Blondinbella och Singelmamman. Det gör jag och minns tillbaka och myser i minnena av julfirande och helt nykläckt bebis. Men jag följer även graviditeten hos Hanna, hon väntar tvåan just nu och det är spännande att läsa om livet som gravid med 2,5åring.


PS. Insåg jag gjorde en gammal googleklassiker nu, så långnäsa till den som tryckte på rubriken och förväntade sig få läsa om nått helt annat... Höhö!

4 kommentarer:

Frida sa...

Intressant!

Frida sa...

Jasså tycker du de!?

Frida sa...

Asså jag bara testar å kommentera. Blogger + iPhonemall = kruppigt

Fifi sa...

Jag kan bli galen på allt det hör tjatet om att skaffa en tvåa! Värst av allt tycker jag det är när folk tar för givet att vi vill ha ett barn till, och pratar om när vi får nästa barn som om det var världens självklarhet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...