torsdag 14 november 2013

En vecka som gick

Jag tänkte inte ens ta en paus. Men så gick det en dryg vecka utan ett endaste blogginlägg. En vecka som har varit rätt så fin faktiskt. Har hittat tillbaka till mitt gym. Två gånger har jag till och med hittat dit. Haft träningsvärk. Och det känns bra, ska hitta dit fler gånger, varje vecka tänker jag. Jag har varit på fest, vilket ju inte händer så ofta nu för tiden så det gäller att passa på. Och det var skojigt att dricka öl, trycka i sig tysk korv och snacka skit med kompisar man borde träffa oftare. Hjulet med jobb, dagishämtningar och småbarnsnattningar är tyvärr lite vänfientligt, särskillt när man valt att bosätta sig en 3 mil utanför stora stan där alla vänner bor kvar. Men det känns som det lättar mer och mer nu, eller egentligen inte lättar. Mer att jag inte längtar lika förtvivlat efter mitt lilla gryn mest varje dag på jobbet längre. Jag har vant mig vid att hon och jag inte sitter ihop längre helt enkelt. Helgen som passerade var lugn, lövkrattning och städdag i området i hällregn, sällan varit så dränkt av vatten. Farmor besökte oss och lekte med Ebban inne i värmen. På lördagen uppvaktade vi min pappa på farsdag och fick leka lite med kusinerna som också var där. Annars hade det mest varit vardag, lämna, jobba, bilköer, hämta, slöa i hög i soffan, natta, sova.

Vi har fortsatt vårt bröllopsplanerande och nu börjar de viktigaste delarna ramla på plats, datum, lokal, kyrka, hotell är bokat. Och bestman och tärnor och toastmaster och fotograf är tillfrågade och alla sa ja, åh så glada vi blev och å så kul att de ville det! Känns superkul att gå in i bröllopsplaneringen. Men har beslutat mig för att ligga lågt nu. Fast det är svårt, för samtidigt som jag vill skapa en lite mystisk aura kring det hela så uppfyller det min skalle rätt många timmar om dygnet och mobiltelefonens bildmapp döpt "bröllop" uppgraderas dagligen med inspirationsbilder. Så himla kul att få fantisera, drömma och brainstorma kring allt det här. Stort. Kärlek. Och mysigt att göra något tillsammans med min älskling som är vi, som blir oss, som blir en kul dag och ett minne för livet. Vill ha ett ruffigt, busigt, skojigt och generöst bröllop framför ett elegant, tjusigt och vackert. Så rädd att det ska kännas stelt och tillknäppt. Vill att vi och de som är med ska ha kul och glädjas helt enkelt. Men nu lägger jag locket på. Det roliga planerandet fortlöper och jag ska försöka att inte skriva mer om det här, eller på Instagram eller Facebook. Men samtidigt så bubblar skallen över av vita spetsar, rysch, romantik och lycka så det kanske pyser ut nått här vad det lider ändå.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...