onsdag 9 oktober 2013

Höst och höfttankar

Hösten är här. Massa färger i träden. Regnig grå himmel. Mörkt när jag kör till jobbet. Kommer alltid som en chock om hösten, hur mörkt det verkligen är och hur dåligt man verkligen ser när man blir bländad samtidigt som vindrutetorkarna flyger fram. Usch den delen av hösten gillar jag inte alls. Men man kan ju ha himla kul i vattenpölarna ändå, eller hur fröken Fisk? Jag har en hektisk vecka med mycket jobbdeadlines och sena eftermiddagar för mig, hinns bara med lite middag, bad och gonattstund när man kommit hem. Ser fram emot helgen då blir det mycket Ebbatid, och hoppa i fler vattenpölar och träffa vänner och familj. 

Ser inte så mycket fram emot måndag, även om jag vill få det gjort, då är det nämligen återkontroll för Ebbas höfter, både röntgen och läkarundersökning. Snälla snälla låt allt vara bra nu så vi kan lägga detta som ett avslutat kapitel bakom oss! Hon är ju en så fin skuttande dansande liten hoppetossa hade varit förfärligt tråkigt om det skulle krävas mer behandling. Usch är redan nervös! Fast som sagt tidigare, det är ju bara en höft, hon kan bli president och vinna os-guld ändå, om hon vill!

2 kommentarer:

Petra S-H sa...

Håller tummarna för att allt är bra. Håller med…det är bara en höft…men nog är det allt lite jobbigt i alla fall. Vi hade sista kollen för väldigt länge sen och då sa de att allt var bra…ändå så kan jag ibland undra -Tänk om allt inte är bra i alla fall? Man vill ju bara att ens barn ska ha det bra på alla vis. Styrkekramar till måndagen!

Frida sa...

Va skönt ni blivit frisläppta. Men känner igen mig i att oroa mig... Det är väl en del av att vara mamma. På gott och ont ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...