söndag 1 september 2013

Morsgrisar är vi allihopa


Vi är två ganska trötta tjejer som tacksamt vilat upp oss i helgen. Man blir trött efter en veckas jobb/förskolehäng. Att vi båda börjat jobba igen innebär att pappan åter jobbar varannan helg. Så då får jag och Ebba mycket tid tillsammans. Denna helg har vi shoppat kläder och mat, varit på loppis, haft mysigt med nattgästande faster och kusin. Och idag har vi hälsat på mina föräldrar. Men vi har  ändå hunnit sova i soffan ihop, bada badkar, kolla film, lagat mat och lekt både ute och inne. 

Ebba är mer mammig än någonsin, vet inte vad som är bäst att bekräfta och då ösa mamma-närhet och kärlek över henne eller att på nått vis förneka och motarbeta detta. Jag kör på alternativ ett, behöver hon mig så finns jag alltid där för henne. Och med förskolestart så känns det lite som man väljer sina strider just nu, det är på många sätt hårt att börja förskola. Och i ärlighetens namn, jag tycker inte det är jobbigt att hon klänger på mig, mest mysigt faktiskt, men skapar såklart lite mindre smidiga situationer då och då. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...