söndag 29 september 2013

En barnklädesshoppoholics helgbestyr



Jag har fastnat i Traderamonstret. 
Jag kommer inte loss. Jag sitter FAST!
Traderaappen glöder av överanvändning. 
Jag är en traderaholic!

Till mitt försvar. Jag har själv sålt prylar till ett värde á 789 kr senaste dagarna. Men ändå. 

Att jag gått med i en "Molo-grupp" på Facebook gör inte precis att shoppingsuget avtar. Är ju galet kul de här med barnkläder...

I övrigt var jag på barnprylloppis i helgen. Köpte ganska måttligt med grejer, dagiskläder, fleecetröja, molojeans, gummistövlar, extraskor, svarta lackfinskor och lite filmer. Men bäst var en röd-gul-blå underbart färgglad springcykel. För 40 kr. Kände mig som bästa mamman i världen när jag bar hem den. Ebba är just nu i en fas då hon pekar på varenda cykel i miniformat hon ser å sen gastar - "vill-ha-den".

Idag shoppa jag dock grejer till mig, eller nå ja familjen, blomsterlökar, bärbuskar och vinterväxter till en kruka vid ytterdörren. 


Lillan mutades på väg in till Blomsterlandet med lunch to go. Och hon åt för första gången en hamburgare eller nå ja en halv i alla fall.  

I helgen blev det även fredagsmys med räkor och vitt vin. Och på lördagen spontant ihopslängd familjemiddag (köttgryta + äpplekaka) med mina föräldrar, brorsan och syrran med familj. Så mysigt att jag helt glömde ta bilder. 

Idag var Tuvisen här och hälsade på. Här dansas det för fullt. Omöjligt att hitta fokus. Gullungar!

Livet med en snart tvååring är fullt av fart, prat, trots och massa vill själv. Men mest mys, närhet och så mycket kärlek så man blir helt varm. Att ha en dotter som är mammig till tusen och som helst vill vara med mig dygnet runt är väl lite jobbigt nån sekund. Men så tänker jag att det är en period och när den är över, kommer jag sakna min lilla skugga som nästan satt fast vid mig. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...