måndag 3 juni 2013

Trött på rosa

Jag tycker rosa är en fin färg. I måttliga mängder. Det kan vara en skön färgklick eller ljuvt, sött och gulligt. Romantiskt och fint. Ja det tycker jag! Men förstår inte varför det ska va rosa på så himla mycket när man knallar runt på flicksidan på barnavdelningarna! Är plagget inte helrosa så är det nån detalj, söm, tryck, mudd som är rosa, eller så säljs plagget i set med ett rosa plagg.
I söndags var jag på jakt efter lite sommar t-shirts och shorts till Ebba. Hon har just nu strl 86-92 vilket gör att det finns två avdelningar vi kan kika på baby samt liten tjej, nåja liten kille med för den delen. Jag är inte den som är den. Till min förvåning är H&M den kedja som stod för neutralast kulörer och hos dem, via kill & unisexavdelningen hitta jag slutligen detta. Men ska det behöva va en kamp att köpa flickkläder som INTE är rosa? 
Och japp denna mamman gillar blått. Och randigt. Och det är, om än diskret, rosa detaljer på tre av sex plagg...

2 kommentarer:

Tess sa...

jag bedriver samma kamp. Fast tvärtom. Jag förösker hitta killkläder som är i glada färger UTAN monster, dödskallar, bilar eller andra fula tryck. Går oxå lite sådär. Men de har mycket randiga kläder :)

Niehoff sa...

Jag håller med! Jag röstar också för mer unisex kläder!!! Ibland blir det för mycket med bara rosa och blått!

Ha en bra dag!


www.niehoffs.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...