onsdag 15 maj 2013

Så stökigt oorganiserat hem

Att vara småbarnsfamilj är underbart på alla vis roligt, kärleksfullt för att inte tala om meningsfullt. Men när fan ska man hinna städa?

Just nu upplever jag vårt hem som ett sjöslag. Den stora felande orsaken är bristen på funktionella garderober och förvaring. Jag blir helt matt när jag tänker på oredan här hemma. Kläder och kläder och bröte överallt! Vardagsrummet, ja hela bottenvåningen, är dessutom bombarderad med leksaker(precis så jag inte ville att det skulle bli). Och när man inte kan hålla ordning på det lättaste. Ja då blir det svårt och omotiverande att sköta det veckoliga städandet, damma, dammsuga, våttorka, skrubba toaletten ja ni vet det där tråkiga man måste fixa. Varje vecka. 

Så nu drömmer jag om att vi under sommaren får fixat med förvaringen här hemma. Och att jag ska lyckas övertyga min förvånansvärt nog motsträviga sambo till att vi ska anlita städfirma för att få skött veckostädet här hemma. Just nu mäktar vi inte med. Hur ska det då bli när båda jobbar heltid till hösten??!

Dock är jag lite motsägelsefullt stolt över vår prioritering i denna fråga. Att tiden här hemma läggs på kärlek, mys å skoj med familjen framför lite skit i hörnen. 

4 kommentarer:

Petra S-H sa...

Håller med -när skall man hinna städa och var skall man hitta inspirationen? ;)

Frida sa...

Ja precis :D
Vart hittar man inspirationen?!

Jessica sa...

Jag läste precis igenom några av dina inlägg här på bloggen. Såg precis det här och kände verkligen igen mig! vi jobbar båda också heltid och har tre barn! hur ska man egentligen finna tid till att städa. Har både en och två och tre gånger funderat på att skaffa städhjälp men har inte förrän nu verkligen tagit tag i det! har nu en tjej som kommer och städar 1 gång varannan vecka och det underlättar ngt enormt!

Frida sa...

Åh gu va skönt med nån som kommer å städar. Nu när vi båda jobbar känns behovet än större!

Ledsen för sent svar, hade helt missat din kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...