söndag 7 april 2013

Trädgårdshelg

Åh vilken vårfin och välröjd trädgård vi har nu! Andreas och hans pappa gick lös med röjsåg och motorsåg och tog bort några småträn, stubbar och sly på baksidan av huset igår. Så fint att få hjälp med det, hade tagit oss hur lång tid som helst att få fixat det själva. Idag har jag klippt ner häcken på framsidan av huset, klippt ner den rejält och hoppas den tar dig och kommer igen. Ger den en sommar till, annars får det bli staket där... När häcken var klippt och Ebba sov krattade jag vidare på baksidan. Medan jag funderade på var vi ska bygga en kompost, vart jag ska ha mina pallkragar och var vi ska plantera smultron.

Men den stora frågan är hur ska vi göra med den totalt gropiga och ojämna marken med massa små stubbar, stenar och bös. Och skulle vi få för oss att lägga ut ny jord och känna ut skulle det krävas hur många lastbilsflak med jord som helst. Får nog bli att tämja naturen lite lagom och hoppas på vitsippor, ormbunkar och lite blåbärsris och hallonsnår, för det finns det redan där.

Så underbart att ha varit ute och röjt i trädgården hela dan. Känna solen i ansiktet. Och Ebba har tultat runt, krattat med stora räffsan och hejat på med glada tillrop, och ätit sten, och ätit jord, precis som det ska va. Härligt arbetspass avslutades med fika på altanen.









Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...