söndag 21 april 2013

På tu man hand

Vi har varit iväg ensamma i helgen. Så värt att komma iväg själva och ha lite mysigt ihop bara vi. Denna helg bjöd på lite finklädesshopping inför bröllop vi blivit bjudna på och så hann vi med lite brunch med uteserveringshäng i solen med. Är han inte tjusig min karl? Tycker jag gjort ett riktigt kap - bättre än vilken miljonvinst som helst!

På tal om egentid läste jag på flera bloggar om 1-1-1-regeln. Man ska för att vårda sitt förhållande få till egentid relativt ofta enligt mig. En kväll i veckan, en helg i månaden och en vecka om året. Hum... Egentid har vi ju varje kväll som Eb somnat dvs från typ 20 tills vi går och lägger oss. En hel helg i månaden känns orimligt, och lämna bort Eb en hel vecka - gulp!! Vi försöker få till en dejt, dvs några timmar själva, i månaden då vi gör nått på tu man hand. Och det tycker jag känns lagom, blir som nykär varje gång. Hihi! Men en weekendresa på tu man hand till hösten hade ju inte suttit fel. Det borde vi vara mogna för. 

2 kommentarer:

Tess sa...

Det är alltid jobbigt att lämna bort. Men lärorikt för alla tänker jag. Barnen mår bra av att ha fler vuxa i sin närhet som de kan lita på fullt ut. Så försöker jag vända det. Men jisses, det är jobbigt :)

Frida sa...

Håller med. Nyttigt och kul för alla, även för de snälla släktingar vi har som ställer upp som får lite egentid med vår dotter :-) till helgen ska hon till sin faster och sova över där, stort! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...