onsdag 30 januari 2013

Tröstande tulpaner

Fler än jag som längtar till vår och sommar. Köpte mig ett knippe tulpaner i fredags. Färg och doft väcker minnet av vår. Tulpaner överallt just nu. Men man kan liksom inte få för mycket. Min bukett har verkligen levererat och de har blivit än vackrare för var dag som gått. Lovar här med mig själv att oftare köpa snittblommor. Man blir så glad av dem. Undra vilken eller vilka färger jag ska välja på fredag...

Blev osäker på stavningen plötsligt. Tulipan eller tulpan, insett jag och fler med mig skriver både och. På internet finner man sanningen och jag ska nu ta fasta på att det stavas tulpaner och inte tulipaner som man sjunger i födelsedagssången eller tulip som de heter på engelska och latin.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...