tisdag 4 december 2012

Snö snö snö

Nu har snön även nått våra trakter. Ebba och pappan har kört premiärturer med pulkan vilket visst varit väldigt uppskattat och roligt för lilla damen. Jag får nöja mig med bildrapportering via mms (som jag hungrigt ber Andreas att sända). Men snön ska ju ligga kvar till helgen. Då ska jag med åka pulka med lillflisan!

Själv har jag haft mindre roligt i snön. Folk verkar bromsa sig fram till stan -SUCK- tog mig en timma och fyrtiofem minuter att komma till jobbet idag, brukar ta 35... Igår var det nästan lika illa. Tur jag har bra ljudbok att lyssna på i bilen.

I övrigt pågår förberedelser inför Ebbas ettårskalas. Kalasklänning inköptes på lunchen och nu på kvällen handla jag inför matlagning och tårtbaket.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Åh, pulka, vad kul! Ska nog sätta upp pulka på Dantes önskelista till jul. Förhoppningsvis stannar snön länge (eller ja, kanske som längst till februari, då det därefter gärna får bli vår och varmt igen), så vi får åka mycket pulka i år. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...