söndag 16 december 2012

Julkortsbilder

Idag (jepp idag) har vi (jag å Ebba, Andreas tittade roat på) tagit julfoton som sedan blev julkort som jag beställde som papperskopior(!!) via Fuji. Första gången i mitt liv jag framkallar digitala kort, vilket ju var förvånansvärt billigt och givetvis lätt. Ska bli skoj att se resultatet när de kommer. De borde hinna fram till iaf oss innan jul ;-) Varför ska man va ute i god tid?

Det här med att ta julkortsbilder var ju inte precis det lättaste. Säger bara som så att min lilla ettåring tycker att tomteluva är fetlöjligt, toktöntigt, obekvämt och fult. Varför ska man ha en sån på skallen? Ebba pendlade mellan skratt, tjo å tjim till lite mindre glada miner. Men vi är visst lika envisa båda två så efter en mamma-dotterkamp landade faktiskt några fina kort i kameran. Dock utan luva. Bilderna nedan blev inte julkort, men tycker de var fina på sitt sätt. ;-)

Måste i övrigt säga att jag tycker vår fondvägg genom bottenvåningen gör sig himla fint som bakgrund på fotografier. Dubbelt nöjd!




3 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka fina kort, fast inte som du ville ha dom, men dom är jättegulliga på en som vanligt skrattande och glad Ebba. Vad fina tomtekläder hon har på sig.

Frida sa...

Ja det blev himla fina kort ändå. Nästan så jag ångrar att jag beställde julkort med de fina fotona och inte dessa mer roliga. :) Men man lär sig, kommer fler år och fler julkort ;-)

Ulrika sa...

Så söt liten tomtenissa!!?? eller vad heter det när det är en tjej och inte en tomtemor?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...