söndag 30 december 2012

Inte så pjåkigt utan pretty damn good

Ja det 33e året i mitt liv kan jag då rakt inte klaga på. ÅrEt med stort E som i Ebba. Året som mammaledig i vårt nya hus. Och visst är livet som småbarnsförälder och villaägare lite av en berg-och-dalbana, men ack vilka ljuvliga toppar det har! Och rätt små dalar faktiskt, är som att den lilla gullungen gör livet gladare, kärleksfullare och lättare att leva även i motvind. Har lärt mig massor om mig själv detta år. Och utvecklats. Allt tack vare henne, vår fina Ebba.

Haft en lugn födelsedag med en förmiddag själv med lillan, mysmorgon. Sen häng med min lilla familj och så kom mina föräldrar hit på middag. Bjöd på ett säkert kort, min laxpasta och sen ett experiment som blev smaskens, vitchokladparfait med hallon och ananas.

Fick massa fina presenter. Bl.a. ett fint foto på mig som liten ihop med min mormor. Och sen hade min mamma med sina utomordentliga mammaskills köpt mig två nya nattlinnen med pyjamasbralla. Jag som själv längtat efter nattlinnen(som jag inte använt på säkert 10 år) men inte kommit mig för att köpa. Toppen!

Så peace, over and out från trettiotreåringen i nattlinne. Med katt på axlarna, igen :-)

2 kommentarer:

Ganskasmidiga Elin sa...

Surfar på riktig dator och kan kommentera igen : )
Låter som ett härligt 2012 (och 33e år). Stor igenkänningsfaktor! Hoppas att 2013 blir minst lika bra.

Katt på axeln är alltid passande förresten. Önskar så att jag kunnat slänga upp stella på samma sätt ;)

Ulrika sa...

Ja låter verkligen som ett toppenår 2012. Är så glad att jag fått dela detta år med dig och Ebba, då vi hade turen att vara mammalediga samtidigt och håller med i allt du säger om livet som småbarnsförälder och villaägare. :)

Hoppas, precis som Elin ovan, på att 2013 kommer bli minst lika bra.

Härligt att höra att födelsedagen blev riktigt bra också.

Hoppas vi kan ses snart! Massa kramar!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...