måndag 5 november 2012

Mina hjärtan

Igår var en lyxig söndag. Först fick vi lite sovmorgon när den övernattande farmodern tog den klarvakna Ebba på morgonkvisten. Vid lunchtid lämnade vi Ebba hos hennes morföräldrar och sen for vi på dejt, eller vad man nu kallar ett trött småbarnsförälderpar på äventyr på tu man hand.

Vi började med brunch på Incontro, mycket gott att välja bland så rejält mätta rullade vi nästan därifrån. Nästa mål var Bergakungen och första biobesöket på över ett år. Såg nya Bondfilmen, var riktigt bra aktion! Så himla mysigt att vara iväg och bara umgås med varandra, äta utan att bli avbrutna, hålla handen och gå på stan och sitta nära och viskas i biomörkret. Sen var det ljuvligt att hämta lilla Ebba. Fick en drös blöta bebispussar och "mamma" när vi kom hem. Gullunge!

Denna vecka är vi båda föräldralediga och skapar en mysig övergång för alla, samt försöker vänja bort nattamningen. Fyra nätter utan amning nu, blir litelite mindre gråt varje natt. Så vem vet kanske är vi på g mot lugnare nätter nu. Hoppas det...

Idag är vi hemma och tar det lugnt. Alla är något förkylda men för ovanlighets skull är det jag som är sämst, hosta, halsont och snuva. Blärk! Dricker te med ingefära och ligger med filt i soffan. Kollat på film och Ebba sov lunch jättelänge. Men lite frisk luft skadar inte så vi knata till ICA för att köpa nässpray och halstabletter. Då tog jag de här fina bilderna på mina hjärtan.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ljuvliga hjärtan du har och du är deras ljuvliga hjärta,jag är så glad att Andreas träffade dig och ni blev ett par. Förståndigt av er att vara tillsammans och njuta av dina sista mammalediga dagar, hoppas du blir av med din förkylning till nästa vecka. Andreas passar bra i blått,snyggingen.

Frida sa...

Jag med Ingrid :-)

Och visst är han fin i blått, hans ögon blir så vackra då :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...