måndag 12 november 2012

Hur känns det?

Ja hur känns det att börja jobba igen? Den frågan har jag nog fått av nästan alla på jobbet idag (vi är rätt många på kontoret). Har även fått kramar och mysiga "välkommen tillbaka"-samtal. Kändes bra att vara på jobbet, börja sätta sig in i vad som skett senaste året. Kul att träffa alla kollegor och väldigt kul att börja fixa med grafiska grejer igen. Har även använt min pendlarmugg, käkat lunchlåda och fixat ny bakgrund på jobbdatorn. Hejdå mammaledighet! Hej arbetslivet!

Mysigast idag var såklart att komma hem och mötas av glädjeskrattande mammig Ebba och blöta bebispussar. De hade haft en bra pappa-dotter-dag. Medan jag lekte och busa med henne fixa Andreas middag som vi åt i TV-soffan när hon somnat. En dusch på det så var kvällen gjord. Nu ska jag sova med liten gosunge i min famn, hon har vaknat och snyftat/gnytt mamma några gånger. Vi båda behöver nog lite närhet. Nattis!

2 kommentarer:

Tess sa...

Det är för och nackdelar med allt, men det är väldigt skönt att vara sitt vanliga jag när man börjat jobba igen, liksom det är otroligt mysigt att komma hem med!
Kram

Anonym sa...

Det verkar ha varit en bra första dag på jobbet och att bli så välkomnad hemma gör ju dagen ännu bättre. Har mycket att berätta, en hel del som hänt sen vi chattade, kanske inte toppenroliga saker, men på sikt kanske det kan bli bra ändå. Vi får höras nån dag. kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...