måndag 29 oktober 2012

Miss i nassen

Foton tagna sisådär runt fyrasnåret i natt. Efter en halvtimmes bök, krypande och vakenhet i vår säng tog jag med lilla madamen in i gästrummet, stängde dörren, satte ner henne på golvet och medan jag låg i sängen och titta på kröp hon runt på golvet. Ställde sig upp mot bokhyllan, rev i böcker och pärmar samt öste ut en hel kasse med pappersåtervinning på golvet. Som tur var somna vi om sen men 06:45 var det visst morgon igen. Muta henne med druvor och pannkaka och fick lite frukostro. Pust! Hur programmerar man om bebisar så de sover hela natten?

Senare på dan var hon bra trött och sov i nära 2,5 timme, varav dryga timmen i min famn. Så himla mysigt!

5 kommentarer:

Tess sa...

det finns mängder med "smarta" tips men jag vidhåller att det är slumpen o ren tur som gäller :)

Frida sa...

Jag tror helt på dig och slumpen. Men eftersom hon HAR sovit hela nätter i ca tre månader från hon va 2-5 mån så tror å hoppas jag ju att det ska vända åter till det. Och OM man kan göra NÅTT så hon kommer dit snabbare börjar vi bli villiga att testa ALLT... ;-)

Ingrid sa...

Vilken energi det lilla livet har, Kanske sova middag senare på eftermiddagen och lägga sig senare på kvällen runt halv nio eller så, föreslår gammelmormor som inte vet om ni redan har testat detta eller om det är genomförbart. Det verkar som om fröken klarvaken har flyttat på dyngnet en aning. Ebba, gulltösen, ser väldigt klarvaken ut där hon står vid bokhyllan.

Frida sa...

Ingrid det låter inte så tokigt det där. Vi ska försöka avvänja henne vid nattamning nu. Får se hur det påverkar sömnen...

Ingrid sa...

Lycka till, håller mina tummar för er och att gullet snart fattar att på natten sover man.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...