lördag 8 september 2012

Suddiga dar

Så kom konferensdagarna med mitt jobb. Såklart klaffa det med att lilla E OCH pappan blir sjuka båda två. E spydde över hela mig och henne sent på onsdagskvällen när jag precis hade duschat å gjort mig redo inför nästa dags tidiga morgon för färd till jobbet. Hade en liten glödhet stackars bebis som låg och ammade och snuttade på mig hela natten. Tog temp på henne 39,1 mitt i natten. Fjärde tanden på gång och förkylning nr 2 på lika många veckor. Konferensdagarna gick fint för mig, men de mysiga pappa-dotterdagarna blev sjukstuga, matvägran och gnäll. Än är inte allt bra med Ebba, trött och grinig i humöret, men mycket bättre än innan. Vägrar dock att sova i sin säng och vill helst ligga vid bröstet.

Tänker, är det läge att lägga ner amningen nu. Börjar bli slitigt med nattamning, köriga läggningar och mammighet. Kanske löser sig allt om vi slutar amma? Sen tänker jag att så länge hon har detta närhetsbehov så vill jag inte neka henne det heller. Snart är hon nio månader, hade känts lättast om hon valde bort amningen själv. Som det känns nu vill hon bara amma mer och mer...

4 kommentarer:

Laura sa...

Stackars liten då! Aldrig kul när de som har det jobbigt..

Frida sa...

Näe då gör det ont i mammahjärtat. Nu är hon mer gnällig och gråtig vilket känns lite frustrerande, vet inte riktigt vad som felar och vad man kan göra för att hjälpa henne.

Larven livet kärleken sa...

stackars lilla ebba!

det här med nattamning.. satt o läste massa om att sluta igår. jag höll ju upp i 5 dagar (han började med att inte vilja o sen fortsatte vi bara) men nu är det igång igen.. svårt att veta när det är läge också med alla olika utvecklingsfaser o grejjer. håller tummarna för er!

ganskasmidig sa...

Ojoj vad stökigt ni fick det. Hoppas E och pappan är bättre nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...