tisdag 31 juli 2012

Smidigt Frida!

Smidiga mamman det är jag. Lyckades väcka bebisen när jag ska gå och lägga mig. Gråtfest deluxe. När jag ska tröstar illvrålande bebis råkar jag riva henne med mina vassa naglar och illvrålet ökar. Hur var det möjligt? Hur kan nått så litet låta så högt? Efter många om och men, blöjbyte och amning har bebisen somnat om. Då lyckas jag knuffa till spjälsängen så hon vaknar igen! Men med nappens hjälp (funkar en av tio gånger) somnar hon om. För att sen vakna av sig själv. Nu ligger hon med mig i vår säng och har gnyendes somnat om åter igen. Bäst å släcka lampan å säga gonatt innan jag klantar till det igen. Tack å klack go'natt!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ojdå så tokigt det kan bli, när man skall vara tyst och försiktig. Ebba måtte ha undrat vad hennes snälla goa mamma sysslade med, jobbigt för dig också med vrålgråtande baby.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...