fredag 6 juli 2012

Nytt tak och hustankar

Bra med nytt tak:
- hörs inte lika tydligt inne att det blåser och regnar ut. Slipper man tro huset ska välta och blåsa sönder. Just nu hör jag regnet genom det öppna fönstret. Inte genom smatter på taket.
- huset ser mycket snyggare ut nu. Verkligen mycket snyggare. Bild kommer.

Dåligt med nytt tak:
- det är inte helt tätt än. Just nu regnar det ute så det läcker in pyttelite vid ett fönster, men ändå lite :/

Bra med det dåliga. Det är inte helt klart än, därmed är det inte betalt än. Vi lär ju inte betala om taket inte håller tätt, samt det är hantverkarnas jobb att täta.


I övrigt tänker jag ibland "hade jag valt att köpa hus om jag vetat hur mycket tid jag skulle lägga på att oroa mig över att nått ska hända med vårt hus?" Kontrollfreaket inom
mig har för mycket fantasi att tänka orostankar med. Jag vill ju bo i hus. Älskar att ha plats och ytor och tomt att hänga på. För att inte tala om bra ställe för Ebba att växa upp på. Men ändå. Suck! Måste. Sluta. Oroa. Mig. Lära
mig slappna av. Leva och njuta i vårt hus!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...