fredag 15 juni 2012

lite utlakad mamma...

Försöker roa bebis med webcam, sådär lyckat...
Denna mamman är trött. Huset mullrar, brakar, knakar och låter som f-n stundvis av den pågående takomläggningen. Vi har sovit kass flera nätter i rad, Ebba slog gråt och matrekord natt efter natt och kämpiga nattningar och tidiga mornar med taketbrötandet övanpå det. En vecka kvar tills Andreas går på semester och nära åtta veckors sommarlov kan ta sin start. Jag som "bara" varit hemma ett halvår känner att jag verkligen behöver semester. Den känslan förstärks av att jag haft några dar i rad där Andreas jobbat långa dagar och jag varit själv i princip hela dagen med lilltjejen. Även om hon är underbart snäll och lugn mest hela tiden så tar det på krafterna att bära, mata, trösta, vysja och underhålla en hel dag. Min energi börjar rinna ut. Får se till att boka in lite egentid och Fridatid och kompistid så snart sommarlovet börjar så jag kan ladda på med ny energi för just nu är jag så trött. Men vi har äntligen haft en viktig framgång här hemma, Ebba gillar att dricka välling på flaska. Så nu kan vi börja introducera barnvakter. Nån som anmäler sig som frivillig? :)

Idag slog jag på datorn för första gången på veckor. Ska blogga ikapp lite foton från sista tiden så snart jag kan, hinner och orkar. Just nu har jag en ledsen och arg tjej att ta hand om...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...