måndag 16 april 2012

Premiär för riktig mat

Jisses, min lilla bebis är inte så liten längre. När man ammar henne hänger nästan hela benen utanför mitt knä och armar och ben är sådär härligt knubbiga med goa veck på. Min underbara lilla skrutta. Häromdagen var det premiär för mat. På bilderna ser ni när Ebba smaskar i sig si sådär 1-2 msk med palsternackspuré (palsternack mixad med bröstmjölk). Kanske inte en kulinraisk högtid men det kommer. Ska bli skoj att introducera henne till mat. Idag var det premiär för potatis, det verkade hon gilla bättre. Men hon är rolig, redan nu vill hon hålla i skeden, så det var bara att plocka fram en sked till så vi hade varsin att kladda med. Roligast verkar hon dock tycka det är att bli tvättad med vatten i ansiktet efter maten, då skrattar hon högt!

5 kommentarer:

Elin sa...

Roligt med smakisar, blir nästan lite sugen på att introducera mat för A nu. Får se om vi kör vid 4 månader eller om vi väntar liiiite längre. Söt är damen som vanligt :)

Eleonor sa...

Nu börjar lillan bli stor märker jag! Jätte roligt att gosa med henne så tätt i dagarna förra veckan, nu hoppas jag inte det dröjer så länge till nästa gång. Jag kommer ner och tar en fika på nya altanan snart! :-)

Frida sa...

Elin: ja det är verkligen kul. Och mysigt att hon sitter där på sin lilla stol vid middagsbordet :-) idag blev det morötter. Orangetklet överallt ;-)

Eleonor: fika på altanen låter prima :-)

Tess sa...

att ha ett barn som gillar att bli tvättad i ansiktet hade varit ngt :)
Ja du gissade rätt, den 9 augusti är det dags. Spännande även om man inte har samma stenkoll alls som med första! Kram

Frida sa...

Åhhh va kul!!! Stort grattis och lycka till med allt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...