lördag 31 mars 2012

Skrattande shoppingbrud

Ebba har två dagar i rad varit en exemplarisk shoppingbaby. Igår hängde vi i vårsolen i Slottskogen med Elin och lille Alvar och vovven Stella. Sen mötte vi upp min mamma på stan. Jag behövde lite nya kläder till mig. Så Ebba roades av mormor medan jag provade kläder. Gick kanon, kom hem med både jeans å tröjor till mig och Ebba fick bodys och en klänning av mormor.

På väg hem gjorde vi paus hos mamma och pappa för amning och blöjbyte. Sen hade vi en sån där härlig upplevelse man vill spara hela livet. Ebba skrattade så hon kiknade i säkert fem minuter åt deras hund Valle. Sånt där underbart härligt kluckande babyskratt. Hon har ju skrattat ett tag men aldrig så här länge. Åh va härligt det är att skratta, jag mamma och pappa skratta en hel massa med. Underbart! Älskade unge!

Idag drog vi till Alingsås för mer shopping. Hitta en jättefin blus och ett till par jeans till mig. Till Ebba hitta jag äntligen rätt storlek på en body jag klämt på flera gånger, skam den som ger sig. Köpte även ett gäng penceer med. Dags att komma igång med trädgården :-)

Alingsås är i övrigt riktigt mysigt och nu tar det ju bara en kvart att åka till. Ska helt klart börja shoppa mer där, gratis parkering, gulliga cafeer och mysig gågata. Förstår varför mamma föredrog att åka dit med oss när vi var små.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...