söndag 22 januari 2012

Ebbas första kalas

Idag har Ebba varit på sitt livs första kalas. Det var nämligen min syrra och tillika Ebbas gulliga moster som firade som 30-årsdag idag - Hipp hipp Hurra hurra!!
Jag och Ebba hade roligt nog matchande klänningar. Ebbas morbror och hans tjej Liza gav Ebba två klänningar häromdagen och av slumpen visade det sig att den var väääligt lik en av mina klänningar. Så jag kunde inte låta bli att klä oss i liknande kläder idag. haha :-)

Nu när Ebba blivit lite större och kusin Tuva fått lite chans att vänja sig vid "Bebba" som hon kallar henne så ser man vilken fin storasyster Tuva kommer bli. Ja kusin med för den delen. Hon viskar liksom lite andäktigt fram "Bebba" och närmar sig sin lilla kusin försiktigt. Idag när vi kom så klappade Tuva på henne med ett finger först, och när jag visade med hela handen klappade hon ömt på sin lilla kusin. Och när vi satte Ebba mellan knäna på Tuva tog hon så fint hand om sin lilla Bebba. Tänk vad de kan de små trots att de bara är två år så förstår de att man ska vara försiktig med en bebis.



Tuva visade stolt sitt gamla babygym för lillkusinen som tyckte om att ligga där och vifta. Så nu känns det som det är hög tid för oss att skaffa ett åt Ebbisen. Har spanat in ett gulligt med Pingu, får nog bli ett sånt tror jag minsan.


1 kommentar:

Petra sa...

Vi har Pingugymmet och Rimma gillar det jättemycket. Vilka fina klänningar ni har!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...