onsdag 7 december 2011

Vad hände med huset?

Varit en himla massa snack om renovering hit och dit i bloggen. Men inte har jag bjudit på några resultat om hur det blivit precis. Imorgon när det är ljust kanske jag skulle orka mig på att fotografera och blogga lite om det. För när bebisen väl kommit lär det få lägsta prio.



Badrum, tvättstuga och hall är iaf klart. Imorgon kommer en sista list till ena duschdörren. Varit ett fasligt krångel med i princip varenda grej vi köpte hos Frej Jonsson så om ni ska renovera badrum, handla hos någon annan! Sämst med dem är deras extrema otillgänglighet per telefon. Är stört på omöjligt att komma fram när man ringt dem. Och däri har väl den största frustrationen legat. Nu är alla problemen lösta och jag hoppas verkligen att allt funkar och inte strular nått mer så vi slipper ha mer med dem att göra. I övrigt är vi himla nöjda med hur renoveringen blivit. Så skönt med fräscha utrymmen på bottenvåningen.



Köket då? Jo det är nästan klart. Ska dra bort skyddsplast och samt montering av belysning och fläkt bara. Målning av tak och tapetsering av fondväggen lägger vi på is tills vi landat med bebisen. Får bli nått att göra en helg framåt vårvintern istället. Men åh vad nöjda vi är. Att riva ner väggarna och öppna upp blev precis så bra som vi tänkt oss. Och köksön är toppen! Kanon att laga mat och baka vid. Men även att duka upp mat till gäster på osv. Ja som sagt om jag orkar imorgon kommer bilder. Och det är ljuvligt att ha ny induktionshäll, snabb ugn, schyst micro och stoooor kyl och frys.



Idag har jag röjt av sista måstena innan bebisens entré till jorden. Klämt av ett tandläkarbesök, varit på Östra och hämtat babyskydd till bilen samt storhandlat deluxe. Nu kan vi typ bli insnöade med bebis i en månad utan å svälta ihjäl... Dessutom svängde jag förbi bolaget och köpte mig (nåja oss) två flaskor Amaronevin. Har jag inte fått dricka rödvin på 9 månader ska första dropparna minsan vara av god kvallisort :D



Nepp nu ska det här trötta preggot ta med sig katten upp på övervåningen och ta en tupplur på sängen.

2 kommentarer:

Eleonor sa...

Hej!! Jätte kul och läsa om all uppdatering! Det blir sååå fint!! Det är verkligen ett super mysigt hus ni har köpt! Jag längtar efter den lill* nu!! Klämt på lite babykläder idag men väntar nog till nedkomst :-) hoppas jag får träffa er tillsammans med liten snart! Megamys!!!

Fridas Fånerier sa...

Ja vi gillar vårt hus mer och mer. Känns verkligen som det blivit mer oss nu när renoveringen börjar bli klar. :-)

Det är härligt att det är fler än vi som längtar efter pyret. Spännande att se när han eller hon tänker göra entré... 10 dagar kvar till beräknat datum nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...