lördag 31 december 2011

Så mycket fina kläder

Vi har fått så mycket fina kläder. Idag blev det premiärtur i elefantoverallen Ebba fått av sin mormor och morfar. Fortfarande mycket plats för henne att växa i så om det blir en kallare vinter kommer hon vara rejält påbyltad.

Inte nog med att vi fått massa fina nya kläder från släkt och vänner. Vi har även fått (låna) påsar med kläder från våra systrars döttrar. Så det finns verkligen massor med kläder att välja bland då det är dags att byta om på lilla dockan. Tyvärr gör skenan att vi inte kan använda alla kläder just nu. Men hon ska ju inte ha skenan hela livet. Snart är vi halvvägs!

Jag räknade ju med att få en bebis på minst 4000 g men Ebba vägde ju bara 3340 g. Hur som haver köpte jag bara kläder i strl 56 eller större innan hon kom. Så på BB var allt för stort. Trodde vi skulle behöva köpa ett gäng kläder i strl 50 då. Men sen när hon fick skenan så passar alla kläder i strl 56 ändå. Bra! Sen när vi byter von rosen-skenan mot Frejkakudden kan hon förhoppningsvis fortsätta ha 56 med eftersom man sätter Frejka utanpå kläderna istället för under.

4 kommentarer:

Larven livet kärleken sa...

har inte köpt ett enda plagg i 50.. 56 är det minsta. men dom växer ju så fort man får la rulla lite om det blir en liten bebis.. vilket jag INTE tror jag har

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

vad snällt att få låna en massa kläder.. Och den där overallen hon har nu är toppen har en lika dan fast men träd på :P

jag har inte heller köpt något i 56. jag har heldre lite för stora kläder någon vecka än att köpa kläder som passar några få veckor.. .

räknar ju med att denna krabat är ungefär som syrran sin :P och då passar inte 50 hihi..

Fridas Fånerier sa...

Jag trodde ju min skulle va en 56a från start med. Och med von rosen-skenan blev det ju typ så ändå :-)

Petra sa...

Hittade hit via google. Jag har också en dotter som har höftledsluxation. Vi bor i Finland och jag är så avis på er som bor i Sverige och får bada era små. Vi får inte bada på sjukhuset utan skall hemma tvätta barnet med lappar, ev duscha lite lätt. Vi måste vänta i 2 månader på att få bada vår lilla unge.

Hos oss upptäcktes luxationen först då dottern var 2,5 månader så vi har nu haft skenan i 2,5 veckor. Fick nog köpa mängder med nya kläder. Hon är ju så stor redan. Roligt att läsa och se bilder på andra barn med Lux. Man vet att man inte är ensam =)
Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...