fredag 9 december 2011

Ompysslad

Idag var det extrakontroll hos BM. Högt blodtryck ledde till extra blodprover och jag blev rejält skärrad och tårarna rann. Jag ska in på kontroll igen på måndag, det de vill ha koll på är om jag drabbas av havandeskapsförgiftning. Hjärtljuden var iaf fina och bebisen mådde bra, min kropp som börjar protestera lite.

Och så himla typiskt med, Andreas som varit med på nästan varenda besök innan var inte med idag, dålig tajming. Så sen ville jag bara träffa Andreas och jag åkte och träffa honom. Och då kom tårarna igen. Längtar tills graviditeten är över. Vill få ut mitt lilla barn nu!

Blev en oväntad men mysig lunch med min älskling i alla fall. Även om jag avbokade en lunch med några andra gravidisar som jag sett fram emot. Och nu när min fina karl kom hem från jobbet hade han med sig presenter till mig! Och en bok till pyret! Och blommor! Min fining! Känner mig så ompysslad och älskad. Just nu ligger jag i sängen, slökollar TV med filt och katt och hör hur stormen viner utanför. Och pyret är hygglig och skruvar på sig med jämna mellanrum så jag inte behöver oroa mig för det iaf. Sen blir det färska räkor och på spåret.

Och som barnmorskan sa, ta det aktivt lugnt i helgen så ses vi på måndag - om du inte fått barn då! De är bra på att peppa de där barnmorskorna och hoppas hon har rätt. Längtar efter bebis nu! Och vill sluta oroa mig över pyrets liv inne i mörka magen.

Just ja, en annan barnmorska ringde senare på eftermiddagen och berätta att blodproven visade sig vara ok så nu ska jag lita på dem. Och känner jag minsta lilla symptom eller oro är det bara att åka in till förlossningen sa barnmorskan. Bättre åka in en gång för mycket än för lite.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...