söndag 4 december 2011

Nu e det trångt

Fantastiskt skönt att ha slutat jobba. Skönt att vara hemma och ta dagen som den kommer. 13 dagar kvar till beräknad födsel nu. Det är trångt i magen nu. Hård och spänd. Har lite ont i magen då och då. Lite som mensvärk men ändå inte. Och fastän magen är stor, jag känner rörelser och det är väldigt uppenbart att bebis snart ska komma ut så kan jag ändå inte riktigt föreställa mig att det är en bebis där inne. Eller att vi ska ha en liten bebis här hemma hos oss inom en väääldigt snar framtid.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja det är oerhört svårt att förstå att det är en liten bebis därinne som snart ska komma ut och då är man helt plötsligt en familj. Jag tror nog inte man kommer förstå det hela förrän efter bebben kommit ut. Kommer nog kännas fantastiskt men samtidigt läskigt till en början och man kommer säkert undra om man kommer klara det här, men så känner nog alla i början.

Fridas Fånerier sa...

Just nu känns det verkligen lite berg-och-dalbanaaktigt. Overkligt och humöret går upp å ner. Minsta motstånd känns som stora berg och ja usch ja... nu är jag trött på att vara gravid och inte veta om det är en frisk bebis som väntar oss och när den tänker komma ut....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...