lördag 3 december 2011

Åh det gör ont!!

Var enda natt i ett år har vi haft den lilla mysiga svarta keliga kurrekatten sovandes i vår säng. Han kryper in under täcket, sover i vår fotände eller allt som oftast på en kudde mellan oss. Mer närhetssökande katt får man leta efter. Och det är himla mysigt att ha honom sovandes med oss.

Men när bebisen kommer inser jag att det tyvärr måste bli ett slut på detta. I alla fall för en period. Är rädd att Joda ska lägga sig och sova på bebisen innan den är tillräckligt stor för att knuffa bort katten... :-/ Och så tänker jag litelite på risken för allergier med.

Och vi bör ju vänja av honom med detta asap. Så när jag gick och la mig idag stängde jag dörren till sovrummet. Med Joda utanför. Och nu ligger jag här och känner mig så grym och elak och ynklig. Stackars lilla katt! Min lilla skatt! Min lilla svarta älskling... hur ska han förstå detta? Usch. Känns inte bra det här...

Och nu börja han krafsas på dörren och jampipa där utanför!! GULP!! Vill bara hoppa upp ur sängen och öppna dörren :-(

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Känner igen det där. Har haft samma känslor när jag stängt ute katterna hemma i Skara och de jamat och krafsat på dörren för att de vill komma in.

Kände liknande känslor när jag var yngre och bodde hemma och stängde in min hamster i sin bur & den stackars lilla hamstern satt och bet och bet på buren för att den ville ut och springa på golven i huset igen. Jag hörde den sitta och bita på gallret nästan varje kväll och många gånger höll den på så långt in på nätterna. Tyckte så synd om den. Tänkte att jag aldrig borde släppt ut den och visat hur stor världen var utanför buren. Då hade den kanske den hade trivts bättre i sin bur.

Det gör ont i ens djurvänshjärta att stänga inne eller ute husdjur.

Fridas Fånerier sa...

Nu funderar vi faktiskt på att se vad som händer när bebisen kommer. Det var ingen bra lösning att stänga ut honom iaf. För jag sov jättedåligt. Så ja... Det är ju ändå "bara" en katt och när bebisen kommer kanske man känner annorlunda. Men vi lät honom sova med oss nätterna som följde ändå. Så ja vi får ta det som det kommer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...