torsdag 10 november 2011

Långsamt läge

Energin jag har räcker precis till för att jobba, pendla och diverse göromål/beslut/inköp/telefonsamtal runt renoveringen. Sen är jag helt färdig. Har börjat sova kass igen. Magen ömmar i tre olika stråk, molvärk längst ner, drag och spänningar i mitten och högst upp halsbränna och stressmagekänningar. Känns som att jag gått in i ett långsammare läge nu. Sparar på krafterna så gott det går och har gått in i nått sparenergi läge. Huvudet är som i en egen liten bubbla. Drygt fem veckor kvar nu.

Är så glad jag går på vattengympan för gravida. Hon som håller kursen är barnmorska och hennes peptalk, mentala träning och andnings och avslappningsövningar känns väldigt energigivande. Och jag är inte rädd eller nervös inför förlossningen. Mer förväntansfull och spänd på när det kommer sätta igång. Känner mig faktiskt lugn och har stor tillit till bb-personalen. Jag tror det kommer gå fint.

Igår påminde kursledaren oss om vilken tur vi har som får vara med om nått så fantastiskt som en graviditet och förlossning. Och när man är grå under ögonen, stånkar vid ansträngning och är trött i ryggen och bara vill komma vidare är det ju bra att bli påmind om vilken tur man har. För det har ju vi verkligen haft. Och det var ju först för nån månad sen som det började kännas jobbigt att vara gravid. Så jag har ju en väldigt lyckosam graviditet med på alla sätt.

På måndag börjar dessutom äntligen vår föräldrautbildning. Vi har gått kvar hos MVC i stan(dit ska vi imorgon förresten) men föräldrautbildningen ska vi gå här. Sju andra par som ska ha barn i dec/jan. Ska bli spännande att se vilka det kan vara. Om det kan va nån att rulla barnvagn ihop med till våren kanske.

Nej nu ska jag trots bankande på bottenvåningen (tvättstugan e snart klar) försöka sova en liten stund. Joda har gulligt nog kurrat ihop sig som en värmedyna mot magens nedre regioner. Znarki znark...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...