söndag 27 november 2011

20 dagar kvar

Första advent idag. Som jag längtat till julen i år eftersom juletid blir bebistid. Och nu är det faktiskt lite julpyntat hemma, vi har druckit glögg och ikväll tänder vi första ljuset i adventsljusstaken. Undra om vi hinner tända ett, två, tre eller fyra ljus innan bebis kommer.

Nu ska jag bara jobba tre dagar till sen ska jag gå hem. Ska bli otroligt skööönt, hoppas jag får nån vecka hemma i lugn och ro, sen kan väl bebisen komma ut tycker jag. Haltar fram med foglossning som ilar och bränner och efter nån timme på bena är jag helt slutkörd. Så sitta och ligga är favoriten just nu. Känner att det onda lite går ut över orken och humöret tyvärr :-(

På fredagens BM-besök var alla värden bra, tom blodtrycket. Och järnvärdet hade tom höjts! Märks att jag varvat ner kanske. Huvudet är fixerat och det är väl därför det trycker så mycket neråt. Däremot fick barnmorskan leta runt efter hjärtljuden en bra stund. Hon hörde dem lite kass och ville hör vår skull hitta fina ljud, vilket hon också gjorde tillslut. Så fastän jag tycker att magen kännes sprängfärdig så finns det visst plats att gömma sig på, och därmed skrämma mamma och pappa. Men efter lite bökande på britsen räkna BM till 130 hjärtslag/min. Ska bli spännande att få se om myten stämmer med låga hjärtslag lika med en kille. Vi har legat på 140, 135, 130, 130, 130... Men nu är det inte många dagar kvar tills vi får veta. Åh va vi längtar!!

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Vad fin du är! snart är det verkligen dags! :)
Det där med hjärtljuden vet i sjutton. Viggo hade högre än Leia, hans hjärtljud låg ofta över 150, men så var han ganska vild i magen också.

Ta hand om dig vännen!! kraaam!
/Marie

Fridas Fånerier sa...

Tack gumman!! Känns skönt att närma sig slutet. Två veckor kvar nu... Så får vi se om det är en liten tjej eller grabb där inne. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...