lördag 22 oktober 2011

Sköna helg med löfte att tagga ner

Äntligen helg. Och dessutom en när Andreas är ledig. Det är dom bästa helgerna! Speciellt nu när vi flyttat till hus.

Var hos barnmorskan igår. Allt fint med magen och bebisen. Men jag hade högt blodtryck när jag kom, efter ett tag hade det som tur var sjunkit och var normalt. Fick bannor om att jag inte ska stressa, utan ta det lugnt, vila och att bara fokusera på mig, magen och bebisen. Att inte va så duktig och helt enkelt ta det lugnt. Visst bra om vi kom i ordning hemma, men bm trodde nog vi hade koll på allt ändå ;-) allt är inte så bråttom. Och kunde jag kanske försöka trappa ner på jobbet mer och tidigare om det var möjligt? Om 6 veckor ska de ju faktiskt klara sig utan mig! (ja det ska de ju faktiskt...) Jag hade ju nått mycket viktigare än jobb och renovering framför mig. Och därför borde jag sätta mig själv i första rummet. Fick till och med höra att detta var så typiskt "karriärskvinnor" att kämpa på för fullt in i det sista av graviditeten. För vems skull då liksom?

Fick mig en tankeställare helt klart. Andreas har varit på mig om detta ett bra tag, men jag har väl inte riktigt lyssnat. Har tyckt att graviditeten rullat på ganska så bra liksom. Men efter besöket hos barnmorskan sköljde liksom tröttheten bara över mig. Kände mig rätt ynklig när jag gick därifrån, fick till och med en tår i ögat. Så hon öppna minst sagt upp ögonen på mig. Så nu har jag lovat mig själv, och en orolig blivande pappa, att jag verkligen ska tänka på att tagga ner, vila och låta mig bli ompysslad. Och att jag ska snacka med chefen om att kanske gå ner lite i tid. Jag är trots allt höggravid som min BM påpekade...

1 kommentar:

Marie sa...

Puss på dig gumman, och prata med chefen, din barnmorska är klok. :) Jag insåg när jag blev sjukskriven sista tiden med V att jag verkligen gick på högvarv och stressade, fast jag inte själv såg det till en början, F var på mig hela tiden första två veckorna innan jag verkligen varvade ner och tog det lugnt. Han såg ju hur jag stressade. Konstigt att man är den sista att märka det, man tror ju att man känner sig själv bäst. :)

Tänker på dig gumman, så glad för er, det är så mysigt med bebis! :)

kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...