onsdag 19 oktober 2011

Magplaskat

Är så nöjd med att ha satsat på vattengympa för gravida. Åtta tillfällen för 1900 kr kändes mycket, men eftersom jobbet står för hälften via friskvårdsbidrag känns det ok ändå. Och det är sååå värt det. Först är det vattengympa anpassad för gravida en halvtimme och sen avslappning, andningsövningar och mental träning inför förlossningen. Kursen hålls av en barnmorska och ja det är helt enkelt toppen! Efteråt känner jag mig skönt avslappnad i kroppen, nära min bebis och behagligt trött. Dessutom tror jag verkligen att jag lär mig bra verktyg att ta fram under själva förlossningen. Kommer sova gott i natt. :-) och kanske drömma söta drömmar om vårt lilla pyre <3

3 kommentarer:

Erika sa...

Jag ville också köra det där, Aqua baby va, eller vad det hette... Men de verkar ha lagt ner det här i Solna, skit också. Kanske kör på gravid yoga istället, eller så får jag ta mig in till stan för vattenbadandet...

Fridas Fånerier sa...

Åh va typiskt! Kan tänka mig att gravidyoga också är väldigt avkopplande. :-) mysigt med en hel timme där man kopplar bort allt annat än bebisen i magen :-)

Ulrika sa...

Låter underbart. Ser också fram emot att börja i mitten av november. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...