lördag 1 oktober 2011

Magen på promenad

Vi har varit lite dåliga på att dokumentera allt som hänt senaste månaderna. Kassa på att fotoa huset före och efter - Varför slarva vi med det?!?! Och kassa på att fota oss och vänner och familj som hjälpt oss med renoveringen. Kassa på att fota magen som växer som en ballong på väg att spricka.



Igår efter jobbet så åkte vi en sväng till Nääs Slott för att passa på att få en promenad i det härliga vädret. Och av nån anledning fastnade mina ögon på kameran på väg ut genom dörren så jag slet med mig den. Och det blev flera riktigt fina bilder tycker jag.



Har inte skrivit nått på facebook om bebben som är på väg ännu. Men nu funderar jag faktiskt på att byta profilbild. Men har lite svårt att bestämma mig? Så vad säger ni mina kära bloggläsare. Ska jag byta bild? Eller ska jag smyga kvar i hemlighet(otroligt nog har ingen "outat" mig ännu) och vänta tills bebisen är här? Eller ska jag välja nån av bilderna här nedan? I så fall vilken? Först sa jag ju inget bara för att man inte vill säga nått för tidigt. Men sen har liksom dagarna blivit till veckor. Jag är ju så stolt och glad och lycklig över detta, så uppe i det hela. Men samtidigt är ju detta nått sprött, fint och mysigt som man inte vill blottlägga hur som helst. Hur tänker/tänkte ni andra om att vänta barn med facebook och att berätta om det lilla livet i magen?




1. Mitt ute i djungeln.

































2. Underbara sol vad man saknar den.







3. Härligt motljus. Gyllene hår.















4. Magen som växer.















5. Härliga färger, men ett lite bekymrat ansiktsuttryck kanske...





3 kommentarer:

Ulrika sa...

I vårt fall tycker F inte att jag ska skriva något på Facebook utan att det får bli som det blir och att folk får reda på det efter hand.

För mig spelar det inte så stor roll. Ingen har "outat" mig heller på fb ännu, men jag tror att folk är försiktiga när det gäller sådant som graviditet som kan vara känsligt. Trodde nästan jag outade dig när jag bjöd in dig i gruppen, då jag iaf såg i nyhetsflödet att du blivit tillagd i gruppen. Då det är en hemlig grupp så kanske det bara var vi som redan är med i gruppen som såg det. Försökte förgäves få bort det hela från nyhetsflödet för din skull, men lyckades inte. Ingen kommenterade det heller så jag hoppas inte att alla kunde se det.

Flera av de gravida jag känner har typ liknande gravidappar på fb som varje vecka publicerar vilken vecka man är i och vad som händer med bebisen den veckan. Känns dock som om det inte är rätt sätt att outa sig heller och sedan är ju verkligen inte alla andra intresserade av vad som händer med min bebis i den veckan jag befinner mig i. A

Att byta profilbild är nog ett fint sätt att visa det. Jag röstar på bild 2 i så fall. Solen lyser så fint och magen ser fin ut och ser mysigt ut när du håller om den. :)

Jag har inte tagit någon bra sådan bild ännu, så jag får väl se när och hur och om jag ska outa mig på fb. :) Vi får se vad som händer.

Kram på dig!

Erika sa...

Japp, tvåan! Superfin!

Men Gud vilken pyttig mage du har, jag tror min är nästan lika stor, haha och det skiljer ju flera månader..

Fridas Fånerier sa...

Ulrika: Äh det är ingen som sagt nått på Facebook, så det är nog bara vi i gruppen som kan se. Dessutom så känns det som det kvittar. Det kommer ju komma ut på nått sätt eller annat ändå. Och nu funderar jag verkligen på att byta bild :) Ska bara skrapa ihop lite mod här :)

Erika: hihi och vi som tycker magen är så stor nu. Men jag är ju lång å stor från början så bebisen har ju mycket mage att husera i från början. :) Dessutom har mina tuttar blitt ännu större så de liksom minskar ut proportionerna ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...