lördag 15 oktober 2011

Katt mitt på magen - aj

Andreas har sin jobbehelg. Brukar innebära tv-serier och långfrukost i soffan för mig. Krypa ner med kuddar och filt och katten i närheten. Samma idag. Och nu när jag ligger här upprepar sig samma mönster som oftast då jag lägger mig på rygg. Joda kommer och lägger sig mitt på magen.

Varför sätter eller lägger sig Joda på min mage för jämnan? Det är inte så bekvämt. Trots sin ringa vikt a 4 kilo så pressar hans små tassar mot magen. Han lägger sig där, jag knuffar undan honom, varpå han går ett halvt varv och kliver upp och lägger sig på min mage igen... Och igen... Och igen...

Känner han att det bor nån där inne i magen?
Vill han vara nära bara?
Eller luktar magen extra gott?
För mjukaste delen av mig är det då rakt inte, stram spänd och hård. Knaskatt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...