lördag 24 september 2011

Gravidsnack

Igår tog jag en fika med en kompis som också är gravid. Så härligt att helt ohämmat kunna bubbla bebis med någon annan som också är mitt uppe i graviditeten. :-) supertrevligt, så det får vi göra om!

Tyvärr (eller det är kanske så det ska vara) så är graviditeten det enda som snurrar i mitt huvud. Så jag känner mig kanske inte som bästa sällskapet just nu. Försöker att inte va ointressant och bara prata om graviditeten, men märker att det är för jäkla lätt att liksom halka in på samtalsämnet - fastän jag försöker låta bli. Är nog inte ens en bra kompis just nu. Är ju mest trött å vill va hemma :/ borde ju passa på att umgås med vännerna nu, innan pyret kommer. 12 veckor kvar nu...

3 kommentarer:

Maian sa...

Wizkaz är också gravid!
Och snacka på du bara.... jag är nyfiken, det känns väl inte helt avlägset för min del heller även om det nog dröjer nåt år till.... :)

Tess sa...

du, inte för att vi träffas så men jag är säker på att du inte är tråkig. Man vill så klart prata om det största som händer i sitt liv. Inget konstigt och de flesta vill faktiskt veta dessutom! Och jag lovar, du kommer att umgås med alla när pyret kommit med. Så bara ta det lugnt och var hemma och njut om det är det du vill just nu. Huvudsaken är att man mår bra, det dåliga samvetet kan man dumpa! Kram

Ulrika sa...

Jättemysigt att ses. Ja det får vi definitivt göra om.

Känner detsamma att jag är dålig på att träffa vänner och har varit det även tidigare pga för mycket jobb. Tror definitivt du är bättre på att träffa vänner och vara en vän än vad jag är. Hoppas bli lite bättre på att umgås under hösten, men tiden går fruktansvärt fort tycker jag med. Så många man skulle vilja träffa men svårt att ta sig tid att göra det och så är jag ju förkyld eller sjuk hela tiden.

Vill bli frisk först och främst, sedan får vi se hur det blir alla övriga saker jag hoppas försöka bli bättre på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...