fredag 16 september 2011

Första spyan

Idag(!!) kom första gravidspyan. Helt otippat! När jag borstade tänderna enligt instruktion från tandhygienisten så kom illamåendet som en våg å frukostfilen hamna i toaletten. Huaa! Pallra mig till jobbet ändå, men varit trött å sänkt hela förmiddagen. Magen känns extra stor och uppblåst just nu. Men varje kick och rörelse där innifrån känns ljuvlig. När jag kom hem däcka jag i sängen, framför TV med Joda som sällskap. Skönt med TV i sovrummet. Så här ligger jag nog å drar mig tills Andreas kommer hem. Sen får jag masa mig ner till soffan å stora tvn lite fredagsmys måste jag ju orka med. Skönt med helg är vad det är!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag spyr eller iallafall får kväljningar ibland. Oftast är det när jag ska ta vitamintabletten vars smak framkallar kväljningarna. Borde kanske byta men samtidigt så kan jag ju hålla för näsan när jag tar tabletten så känner jag inte smaken. :)

Fridas Fånerier sa...

Usch då! Jag har haft himla tur vad gäller aptit och illamående. En spya på ett halvår känns ok. Mina vitaminer har jag inga problem med heller. MaxMedica Kvinna heter de om du funderar på att byta?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...